Zarząd Regionu Mazowsze podczas posiedzenia które odbyło się 5 lutego 2020r. kolejny raz omówił sytuację w tzw. zachodnich korporacjach, ze szczególnym uwzględnieniem sieci handlowych. Oczywiście negatywnym przykładem jest sytuacja w Castorama Polska, lecz również Auchan ma znaczące osiągnięcia w dziedzinie pozorowanego dialogu. Wyrzucenie z pracy działaczy związkowych, a następnie zaproszenie ich na spotkanie na którym z byłym pracodawcą omawia się zagadnienia dotyczące firmy z której pozbyto się tych ludzi, to z pewnością nie jest dialog. To przekroczenie kolejnych granic. Czy tym razem pracodawca zrobił o jeden krok za daleko? Na to wygląda. To kolejne posiedzenie Zarządu Regionu Mazowsze NSZZ „Solidarność” na którym poruszony jest ten temat. Pozostałe Zarządy również głośno mówią o nieprawidłowościach w traktowaniu Przedstawicieli NSZZ „Solidarność” przez międzynarodowe korporacje. Głośno mówi o tych nieprawidłowościach Komisja Krajowa NSZZ „Solidarność”, podczas posiedzeń analizowane są wszystkie aspekty tej sprawy. Przewodniczący Sekretariatu Handlu Banków i Ubezpieczeń, jeden z liderów UNI Europa - Alfred Bujara, nagłaśnia nasze problemy w kraju i za granicą. Sam Przewodniczący naszego związku – Piotr Duda, przy każdej okazji upomina się o prawa pracowników, w tym prawa do zrzeszania się w wolne, niezależne związki  zawodowe. W każdych okolicznościach, Przewodniczący podkreśla że po 40 latach istnienia Solidarności cały czas musimy walczyć o konstytucyjne prawo do wstępowania w szeregi związku, o prawo działania na rzecz innych pracowników z ramienia NSZZ „Solidarność”. Bez strachu że międzynarodowy koncern z tego powodu pozbawi nas pracy.  Dyskusja ta wyszła już poza ramy związku, politycy deklarują pomoc. Padają deklaracje, że czas zmienić tą sytuację. Dziękujemy za takie stanowisko, czekamy na konkrety. Chcemy żyć, pracować, oraz prowadzić działalność w kraju w którym przestrzegane jest prawo, w kraju w którym rzeczywisty dialog z partnerami społecznymi jest wartością która jest powodem do dumy. Jedną z podstawowych wartości firmy, a nie niechcianym czynnikiem z którego nie można zrezygnować, ale którego realizować wiele z tych koncernów nie zamierza.   

 

Promocje, zniżki, rabaty.

Back to top