Grupa Auchan zmieniła swój zespół zarządzający mianując dla każdego kraju, w którym prowadzi działalność prezydenta i wiceprezydenta. W przypadku polskiego i rumuńskiego oddziału francuskiej grupy wspomniane funkcje obejmą Benoît Lheureux i David Mulliez.

Rozpoczęty proces decentralizacji zostanie wzmocniony i utrwalony poprzez stopniowe przekształcanie organizacji Auchan w federację przedsiębiorstw w poszczególnych krajach, w których działa francuski detalista – poinformował serwis retailanalysis.igd.com.

Celem tej inicjatywy jest „umożliwienie powstawania projektów biznesowych w poszczególnych krajach, wdrażanych przez lokalne zespoły umożliwiając każdemu krajowi stanie się prawdziwie autonomiczną firmą kierowaną przez dyrektora generalnego, który będzie promować podejmowanie decyzji i inicjatywy jak najbliżej lokalnego rynku ”.

Powstała nowa struktura zarządzania

Nowa struktura zarządzania sprawi, że każdy kraj będzie miał dyrektora generalnego, prezydenta i wiceprezydenta. Aby stworzyć miejsce dla nowej struktury, obecny globalny zarząd Auchan Retail International zostanie rozwiązany i zastąpiony przez nowy.

Podział na kraje

Auchan France i Auchan Luxembourg:
Przewodniczący - Francis Cordelette
Wiceprzewodniczący - Alexandre Mulliez

Auchan Rosja:
Przewodniczący - Philippe Brochard
Wiceprezes - Odile Molle

Auchan Hiszpania i Auchan Portugalia:
Przewodniczący - Yves Claude
Wiceprezes - Maxime Van Der Wees

Auchan Polska i Auchan Rumunia:
Przewodniczący - Benoît Lheureux
Wiceprzewodniczący - David Mulliez

Auchan Ukraina / Węgry / Tajwan i spółki:
Przewodniczący - Edgard Bonte

Afryka Auchan:
Prezydent - Fatoumata Ba
Wiceprzewodniczący - Théophile Lemaître

W Rosji nowy dyrektor generalny

Tymczasem Auchan Rosja wyznaczyła Iwana Martinowicza na swojego nowego dyrektora generalnego, który zastąpi Johannesa Tolaya.

Martinovich, który obecnie zarządza formatem supermarketów Auchan, obejmie to stanowisko od 1 lutego. Nowa nominacja następuje po kolejnym trudnym roku dla Auchan w Rosji. W swoich wynikach za pierwsze półrocze, sprzedaż w modelu „like-for-like” spadła o 3,9 proc. w Europie Środkowej i Wschodniej, a Rosja osłabiła wyniki regionu.

Biorąc pod uwagę ciągłe wyzwania, przed którymi stoi Auchan w kraju, w którym pozostaje w tyle za konkurentami, Martinovich będzie musiał stawić czoła trudnemu środowisku operacyjnemu i zmienić wyniki sprzedaży w 2021 roku.

 

Informacje ze strony internetowej: wiadomościhandlowe.pl

 

Promocje, zniżki, rabaty.

Back to top