Firma przedstawiła nam ciekawą prezentację, jednak już wcześniej informowały o tym media.

Czy to właściwa kolejność zdarzeń? 

15.03.2022/11:35

Brytyjska i francuska firma zawarły umowę, która zakłada rozpoczęcie w 2024 roku budowy nowoczesnego magazynu dedykowanego e-commerce. Ocado dostarczy również oprogramowanie do sklepów stacjonarnych Auchan w Polsce.

Nowe centrum powstanie w okolicach Warszawy i będzie wykorzystywało technologię Ocado Smart Platform. Auchan skorzysta również z rozszerzeń i poprawek, które Ocado zaprezentowało w styczniu tego roku. To m.in. nowa generacja robotów serii 600, które są poprawioną wersją poprzedniego modelu. Mogą w 5 minut skompletować zamówienie składające się z 50 produktów, a jednocześnie są kilkukrotnie lżejsze i bardziej energooszczędne od poprzedników. Ponadto połowę ich części zamiennych można wydrukować w drukarce 3D.

Poza tym w magazynie Auchan zainstalowany zostanie system Automated Frameload, który pozwoli zautomatyzować załadunek pojemników z gotowymi do wysyłki produktami. Ocado wdroży również system On-Grid Robotic Pick. To automatyczne ramiona, które wkładają poszczególne produkty do paczek. Tego typu roboty poza godzinami największego ruchu będą również dbały o uzupełnienie zapasów. Są w pełni kompatybilne z robotami serii 600 i mogą wzajemnie uzupełniać się w pracy.

 

 

Zamówienie przyjęte do realizacji. Dziękujemy za zakupy w naszej sieci, zapraszamy ponownie. 

"Przyszłość handlu zaczyna się teraz" 

Przyzwyczajaj się do jego cyfrowego ego.

 

Współpraca Ocado z Auchan zakłada jednak nie tylko współpracę na polu rozwoju magazynu dla e-commerce. W stacjonarnych hipermarketach sieci wdrożone zostanie oprogramowanie, które pozwoli na bardziej efektywne kompletowanie towarów w sklepach.

Firmy ustaliły już również warunki finansowania. Auchan zapłaci część opłat za realizację zamówienia z góry, a kolejne raty w czasie realizacji projektu. Później realizowane będą bieżące płatności związane z wielkością sprzedaży oraz zbudowaną powierzchnią magazynową. Nie poinformowano jednak o konkretnych kwotach.

Firmy zapowiadają już dalszą współpracę i stworzenie kolejnych tego typu centrów. Na razie nie wiadomo jednak kiedy i gdzie mogłyby one powstać.

– Cieszymy się, że możemy wprowadzić drugi biznes Auchan na naszą globalną platformę i powitać Auchan Polska w klubie innowacyjnych i patrzących w przyszłość detalistów, którzy wykorzystują platformę Ocado Smart do napędzania swojego internetowego biznesu spożywczego – powiedział Tim Steiner, CEO Ocado.

– Rozwój usług e-commerce to dla nas priorytetowy kierunek, który konsekwentnie realizujemy od lat, a ostatnio szczególnie intensywnie. Umowa partnerska z Ocado Solutions jest najlepszym dowodem naszego zaangażowania. Jestem przekonany, że wprowadzenie tak innowacyjnych i perspektywicznych rozwiązań będzie dla naszej firmy znaczącym krokiem na drodze do osiągnięcia wiodącej pozycji na rynku e-grocery w Polsce – dodał Gerard Gallet, szef Auchan w Polsce.

Ocado systematycznie rozwija sieć swoich własnych centrów, ale jednocześnie udostępnia swoim partnerom gotowe, wysoce zautomatyzowane centra fulfillmentowe. Za ich rozwój odpowiada spółka Ocado Solutions. Firma współpracuje już z takimi graczami jak Aeon, Alcampo, Kroger, Sobeys, Morrisons, Groupe Casino, Coles Supermarkets, ICA Group, Bon Preu Group i Ocado Retail.

Promocje, zniżki, rabaty.

Komisja Krajowa

European Sunday Alliance

Region Mazowsze

UNI Global Union

Tysol

Zdjęcia

Back to top